2016 BMW Seria 7 / 750i xDrive

0
2800
2016 BMW 750i xDrive

Luxul este un mare intangibil. Nu exista nici un test formal pentru a-l detecta sau mijloace de masurare. Nu este decat o impresie si ii poate lipsi substanta reala. Dar, noua Serie 7 2016 de la BMW are o multime de substanta.

Este o maşină în care nivelul important de confort promis este întrecut în procesul de a impresiona şoferul doar de cantitatea mare de tehnologie pe care inginerii nemţi par să o fi introdus în maşină. Avem, aşadar, de-a face cu un vehicul inteligent aşa cum nu există multe maşini în 2015, iar unele briz-briz-uri sunt de-a dreptul inovative şi, dacă vor fi primite cum trebuie de către clienţi, pot fi trecute de către BMW pe lista lungă cu inovaţii pe care bavarezii le-au adus industriei.

Interior BMW

Controlul opţiunilor maşinii se poate face doar prin simple gesturi ale mâinii

Să vorbim mai întâi despre tehnologii. Sigur, nu despre toate căci ar fi imposibil. Dar ce sare în ochi în primul rând este felul în care se poate controla prin gesturi o serie de opţiuni prezentate pe uriaşul ecran central – diagonala de 12,3 inch – cu ecran tactil pe care clienţii şi-l pot instala. Astfel, volumul sistemului audio Bowers & Wilkins Diamond poate fi controlat doar prin gesturi: rotirea degetului index în sensul acelor de ceasornic măreşte volumul, iar pentru micşorare se schimbă sensul rotaţiei. La fel, în momentul în care şoferul primeşte un telefon, există posibilitatea să răspundă sau să respingă apelul doar prin simplele mişcări ale mâinii. Desigur, o inovaţie care uşurează viaţa şoferului şi îi permite să fie mult mai atent la drum. Nemţii mai spun că există şi posibilitatea introducerii de gesturi proprii în memorie pentru varii funcţii, ceea ce permite un nivel de personalizare al maşinii fără precedent. Viaţa mai uşoară este făcută şi de faptul că acum pot fi încărcate telefoanele mobile în regim wireless, deci adio cabluri!

Control BMW

Bancheta din spate arată mai spectaculos ca niciodată. Cele două scaune sunt despărţite de o consolă centrală ticsită de gadgeturi. În prim-plan apare o tabletă de 7 inchi care poate fi detaşată şi cu care se poate controla cam tot ceea ce este de obicei la îndemâna pasagerului. Vorbim aici, desigur, despre funcţiile de infotainment şi cele de confort. Iar pentru scaunele spate, nemţii au pus pe noul Seria 7 o lungă serie de setări prin care se poate modifica poziţia pentru aproape fiecare centimetru din suprafaţa şezutului, a poziţiei spatelui sau a tetierei.

Prima maşină de serie din lume care parchează singură. Şoferul controlează parcarea din cheie

Una dintre cele mai interesante tehnologii pe care nemţii le-au introdus pe noul Seria 7 este Remote Control Parking. În limba română asta înseamnă că BMW Seria 7 este prima maşină de serie pe care şoferul o poate parca sau scoate dintr-o parcare fără să se urce la volan! Totul se face prin intermediul noii şi spectaculoasei BMW Display Key, o nouă dimensiune dată de ingineri banalei chei. Trebuie precizat că această opţiune nu vă va ajuta să parcaţi maşina în locuri imposibile. Din contră, sistemul a fost gândit doar pentru a parca în locuri în care în mod normal ar fi dificilă ieşirea din maşină după parcare, motiv pentru care BMW precizează faptul că sistemul funcţionează doar când maşina este poziţionată central în faţa locului de parcare. Şi dacă vorbim despre chestii cu adevărat utile, nu putem neglija BMW Laserlight, adică faza lungă cu rază laser care generează o rază albă care ”bate” la 600 de metri distanţă.

Cheie

Suspensie pneumatică pe ambele punţi şi 130 de kilograme în minus faţă de generaţia anterioară

Dacă vorbim despre confort trebuie să precizăm din start faptul că noul Seria 7 se laudă cu o greutate cu până la 130 de kilograme mai mică în comparaţie cu generaţia precedentă. Greutate de circa 1800 de kilograme a fost posibil de atins datorită folosirii plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP – carbon fibre reinforced plastic), tehnologie împrumutată de la modelele BMW i. Nu avem cum să neglijăm nici faptul că acum Seria 7 vine cu suspensia pneumatică pe ambele punţi şi cu un sistem care adaptează în permanenţă suspensia în funcţie de suprafaţa pe care maşina rulează. Provocarea este ca pasagerii să nu simtă imperfecţiunile în momentul în care se schimbă calitatea drumului, motiv pentru care sistemul scanează în avans suprafaţa drumului şi face modificările necesare pentru a face tranziţia cât mai puţin perceptibilă.

BMW

Variantele în care vine noul BMW Seria 7

  • BMW 750i xDrive – motor V8 de 4.4 litri pe benzină care dezvoltă 450 cp şi 650 Nm
  • BMW 740i – motor pe benzină de 3.0 litri cu şase cilindri în linie care dezvoltă 326 cp şi 450 Nm
  • BMW 730d – motor diesel de 3.0 litri cu şase cilindri în linie care dezvoltă 265 cp şi 620 Nm
  • BMW 730d xDrive – motor diesel de 3.0 litri cu şase cilindri în linie care dezvoltă 265 cp şi 620 Nm
  • BMW 740e – motor pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri în linie şi un motor diesel care dezvoltă 258 cp şi 400 Nm

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.