[ad_1]
A funicular sau a cale ferată stâncă este o cale ferată pe cablu în care două vehicule de tramvai sunt atașate unul de celălalt cu un cablu, contrabalansându-se unul pe altul pe măsură ce unul urcă un deal și celălalt îl coboară. Funiculare poate fi găsit pe dealuri din întreaga lume. Iată o listă cu 10 funiculare celebre din întreaga lume care oferă priveliști minunate în partea de sus a călătoriei, sunt o atracție pe cont propriu sau sunt semnificative din alte motive
1. Funicular Dealul Castelului, Budapesta, Ungaria
Dealul Castelului este unul dintre cele mai populare atracții din Budapesta. Găzduiește Castelul și complexul de palate Buda și oferă o vedere panoramică frumoasă a orașului. Pentru a ajunge pe vârful dealului, puteți fie să faceți o scurtă plimbare de aproximativ 10 minute, fie să utilizați Funicularul Budapest Castle Hill, o atracție în sine. Funicularul a fost deschis publicului în 1870. Urcă și coboară 51 de metri (167 ft) printr-o pistă de 95 de metri (312 ft), în aproximativ 90 de secunde.
2. Funicularul Montmartre, Paris, Franța
Montmartre este un deal mare și unul dintre cele mai populare atracții din Paris. Este locația bazilicii Sacré-Cœur, dar oferă și vedere panoramică asupra Parisului. Pentru a ajunge pe vârful dealului Montmartre puteți urca cele 300 de trepte ale Rue Foyatier, care trece de-a lungul căii ferate a funicularului (am menționat anterior acești pași în listă). 10 scări care merită urcate), sau folosiți funicularul în sine și ajungeți la vârf în mai puțin de 90 de secunde. The Funicularul Montmartre deschis în 1900 și reconstruit în întregime în 1935 și apoi din nou în 1991, iar astăzi transportă două milioane de pasageri pe an. Lungimea pistei funicularului este de 108 metri (354 ft) în care urcă și coboară 36 de metri (118 ft)
3. Peak Tramway, Hong Kong
Vârful Victoria sau Vârful este cel mai înalt munte din Hong Kong (552 m -1.811 ft), situat în jumătatea de vest a insulei. Vârful este o atracție turistică majoră, care oferă priveliști asupra Hong Kong-ului și a insulelor din jur. The Peak Tramway Funicularul transportă atât turiștii, cât și rezidenții la nivelurile superioare ale insulei Hong Kong, până la Vârful Victoria – ultima dintre cele șase stații ale sale. Funicularul Peak Tramway a fost deschis în 1888 și are o lungime a căii de 1,365 km (0,848 mi)
4. Telecabină Wellington, Wellington, Noua Zeelandă
Funicularul Wellington Cable Car duce pasagerii de la Lambton Quay, principala stradă comercială, și Kelburn, o suburbie de pe dealurile cu vedere la centrul orașului. Funicularul Wellington Cable Car a fost deschis în 1902. Urcă 120 de metri (394 ft) pe o pistă de 628 de metri (2.060 ft) și este recunoscut pe scară largă ca un simbol al orașului Wellington.
5. Fløibanen, Bergen, Norvegia
Funicularul Fløibanen face legătura între centrul orașului Bergen, al doilea cel mai populat oraș din Norvegia, și Fløyen – cel mai vizitat dintre cei șapte munți care înconjoară centrul orașului. Funicularul este una dintre cele mai populare atracții din Bergen și Norvegia, cu peste un milion de pasageri în fiecare an. Funicularul a fost deschis în 1918. Are o lungime de cale de 850 de metri (2.789 ft) peste care urcă și coboară 300 de metri (984 ft)
6. Funicular Glória, Lisabona, Portugalia
Orașul vechi Lisabona este construit pe 7 dealuri abrupte, așa că nu e de mirare că poți găsi un funicular în inima orașului. The Funicular Glória sau Elevador da Glória este un funicular care leagă Baixa de Bairro Alto din oraș. A fost deschis publicului în 1885 când a fost alimentat cu apă, un an mai târziu a fost înlocuit cu un sistem de alimentare cu abur, iar în cele din urmă în 1915 a fost înlocuit cu un sistem alimentat electric. Dezvoltarea acestui funicular merge mână în mână cu dezvoltarea rețelei de tramvai Lisabona pe care am menționat-o în mine post despre sistemele de tramvai. Tramvaiele din Lisabona au început înainte de funicular: în 1873 ca mașini trase de cai, iar prima linie electrică a fost introdusă în 1901. Faceți clic aici pentru cele mai bune atracții din Lisabona
7. Flying Dutchman Funicular, Africa de Sud
Funicularul Flying Dutchman sau Cape Point Funicular este un funicular situat în apropiere de Capul Bunei Speranțe, nu departe de Cape Town, Africa de Sud. Funicularul merge de la parcare la far, oferind o minunata priveliste panoramica in varf. Funicularul a fost deschis în 1996 și urcă 87 de metri (285 ft) printr-o pistă lungă de 585 de metri (1.919 ft), în aproximativ 3 minute. Este numit după legenda navei fantomă Flying Dutchman – o navă fantomă legendară care nu poate ajunge niciodată în port și este sortită să navigheze pe oceane pentru totdeauna.
8. Funicular dos Guindais, Porto, Portugalia
Funicularul dos Guindais, sau funicularul Guindais, a fost deschis inițial în 1891, dar s-a închis doi ani mai târziu, după un accident. A fost redeschis mai bine de un secol mai târziu, în 2004. Funicularul leagă malurile râului Douro, pe partea Ribeira, cu centrul orașului care se află pe stânca de deasupra. Funicularul are o pistă de 281 de metri (922 ft) în care urcă și coboară 61 de metri (200 ft). În partea de jos se termină chiar lângă faimosul pod Ponte Dom Luís I. Funicularul este situat lângă unele dintre cele mai bune atracții din Porto (cum ar fi podul, râul Douro și Praça da Ribeira) și este o mare atracție pe cont propriu
9. Funiculare din Napoli, Napoli, Italia
Orașul Napoli este unic pentru că are 4 funiculare active ca parte a sistemului său de metrou. The Funicular Chiaia deschis în 1889 și transportă peste jumătate de milion de pasageri pe an pe linia sa de 0,5 km (0,31 mi). The Funicularul Montesanto deschis în 1891 și transportă peste 4 milioane de pasageri pe an pe linia sa de 824 de metri (0,512 mi). The Funicular central deschis în 1928 și este unul dintre cele mai utilizate funiculare din lume, cu peste 10 milioane de pasageri în fiecare an. Lungimea liniei este de 1,234 km (0,767 mi). Si Funicularul Mergellina care a fost deschis în 1931 și transportă 250.000 de oameni în fiecare an, pe o linie de 0,55 km (0,34 mi). Cel mai faimos funicular din Napoli a fost Funicularul muntelui Vezuvius. Construită în 1880, a fost prima cale ferată din lume construită pe un vulcan activ. A fost distrus de mai multe ori de erupțiile muntelui, până când a fost complet distrus în erupția din 1944.
10. Funicularul Zagreb, Zagreb, Croația
Micul funicular din Zagreb a fost deschis în 1893 cu motoare cu abur care au fost înlocuite cu motoare electrice în 1934. De atunci și-a păstrat forma inițială și majoritatea proprietăților sale tehnice, ceea ce i-a conferit statutul actual de monument al culturii. Lungimea liniei este de numai 66 de metri (217 ft), ceea ce o face una dintre cele mai scurte funiculare din lume. Dar, în același timp, urcă 30,5 metri (100 ft), ceea ce oferă o înclinare de 52%, deci este și una dintre cele mai abrupte funiculare din lume. Întreaga călătorie durează 55 de secunde, așa că stai pe spate și bucură-te de priveliște
[ad_2]