[ad_1]
Omenirea a realizat remarcabile realizările de inginerie care poate fi văzut în toată lumea. Am adunat o listă diversă de 10 astfel de persoane realizări, de la realizări tehnologice incredibile, la structuri incredibile create de om, de la istoria recentă la realizări vechi de mii de ani, care arată că atunci când oamenii lucrează împreună pentru a atinge un obiectiv comun, într-adevăr nu există limită. Ești binevenit să adaugi în secțiunea de comentarii mai multe realizări.
1. Stația Spațială Internațională (ISS)
Prima pe lista noastră este o realizare a ingineriei din era spațială. ISS a fost lansată în 1998 și de atunci orbitează în jurul Pământului. Stația deține un echipaj de 6 astronauți și este cel mai mare obiect artificial de pe orbită: are 72,8 m (239 ft) lungime, 108,5 m (356 ft) lățime și aproximativ 20 m (66 ft) înălțime. Este atât de mare încât este posibil să vezi ISS de pe pământ cu ochiul liber. ISS este folosit pentru cercetare în diferite domenii ale științei și în ultimul timp au fost instalate camere HD care transmit live streaming a Pământului prin internet. Urmăriți Pământul din spațiu în direct aici!
2. The Large Hadron Collider (LHC)
Încă în domeniul realizărilor tehnologice recente, Large Hadron Collider (LHC) este cel mai mare ciocnitor de particule din lume, construit în anii 1998-2008 de CERN (Organizația Europeană pentru Cercetare Nucleară). A fost construit de mii de oameni de știință și ingineri din sute de universități și din peste 100 de țări. LHC este un tunel lung de 27 km (17 mile), la 175 de metri (574 ft) adânc în pământ, sub granițele Franței și Elveției. Deci, pentru ce este folosit LHC-ul? Mai simplu spus, le permite oamenilor de știință să reproducă starea universului (foarte) la scurt timp după Big Bang și să testeze teorii relevante. În 2013, un experiment la LHC a dovedit existența particulei bosonului Higgs
3. Canalul Panama
Canalul Panama este o minune inginerească care arată cu adevărat modul în care omenirea poate depăși obstacolele și nu doar să trăiască pe Pământ, ci să facă schimbări la suprafața acestuia pentru a-și satisface mai bine nevoile. Construit din 1881 până în 1914 (1881 până în 1904 de Franța, iar apoi construcția a fost preluată de SUA), Canalul Panama este un canal artificial de nave lung de 77,1 km (48 mi) care leagă Oceanul Atlantic de Oceanul Pacific prin Panama, creând astfel o rută semnificativ importantă în comerțul maritim internațional care reduce timpul (și costul) de expediere. Canalul are o ecluză la fiecare dintre capete care ridică navele către un lac artificial numit Lacul Gatun, care se află la 26 de metri (85 ft) deasupra nivelului mării și obișnuia să traverseze pământul până la celălalt ocean. Când o navă ajunge de cealaltă parte, a doua ecluză o coboară înapoi la nivelul mării
4. Marea Piramidă din Giza
Marea Piramidă din Giza este cea mai veche și cea mai mare dintre cele 3 piramide din Giza. Este cea mai veche și singura structură încă în picioare a celor șapte minuni ale lumii antice și a inspirat arhitecții și inginerii de mii de ani. Marea Piramidă a fost construită în jurul anilor 2560 – 2540 î.Hr., cu o înălțime de 146,5 metri (481 ft) și este listată ca UNESCO. sit al patrimoniului cultural mondial. Imensa structură a fost construită în întregime folosind muncă manuală și timp de multe secole a fost o sursă de mari dezbateri asupra modului exact în care au fost construite: cum au fost transportate blocurile enorme pe distanțe lungi și la înălțimi mari fără mașini moderne, cum a fost incredibila precizie. realizate și nu numai
5. Tunelul Mânecii (The Chunnel)
Deschis în 1994, Tunelul Mânecii este o legătură submarină între Anglia și Franța. Traversând Canalul Mânecii, tunelul deține recordul pentru cea mai lungă porțiune submarină, la 37,9 km (23,5 mile) dintr-o lungime totală de 50,5 km (31,4 mile). Tunelul atinge o adâncime impresionantă de 75 m (250 ft) și permite trenurilor să circule la 160 kmh (99 mph). Cu tunelul canalului, pasagerii pot călători de la Londra la Paris în doar 2 ore și 15 minute!
6. Marele Zid Chinezesc
Marele Zid Chinezesc este cea mai lungă structură construită de om, cu o lungime de 8.850 de kilometri. A fost construită în secolul al XIV-lea și a protejat granițele de nord ale Imperiului Chinez de atacurile triburilor nomade. Marele Zid este uneori susținut în mod fals că este văzut din spațiu cu ochiul liber. Această construcție este o realizare remarcabilă care arată persistența și capacitățile Imperiului Chinez. Marele zid este cel mai faimos zid și cea mai faimoasă barieră creată de om din lume
7. Barajul Hoover
Construit în anii 1931 până în 1936, în timpul Marii Depresiuni, barajul Hoover este un baraj spectaculos cu arc de beton. Poate să nu fie unul dintre cele mai mari baraje din lume astăzi, dar construcția sa în mijlocul deșertului din Nevada este remarcabilă și arată hotărâre și încredere în sine. Impactul său asupra împrejurimilor, dând viață deșertului cândva gol prin intermediul electricității și apei de irigare, este neprețuit. Barajul furnizează energie electrică în Nevada, Arizona și California
8. Clădirea Burj Khalifa
De la începutul anului 2015, clădirea Burj Khalifa din Dubai este de departe cea mai înaltă structură de sine stătătoare în toată lumea, la o înălțime de 828 de metri (2.717 ft) și 163 de etaje. Finalizată în 2010, imensa clădire este o realizare inginerească ca nicio alta, concepută pentru a rezista la cutremure, vânturi puternice și alte pericole. O clădire ca asta ar părea complet imposibilă în urmă cu doar un secol
9. Viaductul Millau
Construirea podurilor este un mijloc cheie în depășirea obstacolelor naturale precum râurile și canioanele. În plus, tehnologia construcției podurilor s-a îmbunătățit și, începând cu 2015, Viaductul Millau este în fruntea acestei tehnologii. Podul Viaductului Millau are o înălțime de 343 de metri (1.125 de picioare). cel mai înalt pod din lume. Deschis în 2004, acest pod cu 4 benzi este un pod cu tiranți care se întinde pe valea râului Tarn, lângă Millau, în sudul Franței. Podul este cea mai înaltă structură din Franța, mai înaltă decât Turnul Eiffel!
10. Bariera de inundații Delta Works și Oosterscheldekering
Delta Works este cel mai mare proiect de barieră împotriva inundațiilor din lume și unul dintre cele mai mari bariere create de om în istorie, protejând o suprafață mare de uscat în Țările de Jos. Constă dintr-un număr de mijloace, inclusiv baraje și bariere de supratensiune. Oosterscheldekering (valoarea de furtună din Scheldtul de Est) este una dintre acele bariere la supratensiune, iar cu o lungime de 9 km (5,6 mile) este cea mai mare barieră de supratensiune din lume. Oosterscheldekering este situat la 1,5 ore cu mașina de Amsterdam. Delta Works este crucială pentru Țările de Jos, deoarece peste un sfert din țară, inclusiv peste jumătate din populația sa, se află sub nivelul mării.
[ad_2]