[ad_1]
A pod mobil este un pod care are părți dinamice în mișcare folosite pentru a schimba forma podului, de obicei pentru a permite trecerea bărcilor. Există multe tipuri de poduri mobile și diferă prin modul în care se transformă. Cele mai populare tipuri ar fi a pod mobil sau a pod basculant (punte de coadă), dar puteți găsi și un pod retractabilA pod balansoarA pod basculantA pod vertical-liftA pod transportor și alte câteva tipuri
1. Podul TurnuluiLondra, Anglia
Construit din 1886 până în 1894, acest simbol al Londra este un pod combinat basculant și suspendat din Londra, peste râul Tamisa. Este aproape de Turnul Londrei, de la care își ia numele. Tower Bridge este unul dintre cele mai faimoase poduri din lume și cel mai faimos pod mobil. Puntea inferioară, care este puntea basculă, se poate deschide la un unghi de 86 de grade în doar 5 minute. Cele două părți ale punții sunt contrabalansate de două bascule care cântăresc peste 1.000 de tone fiecare
2. Podul Slauerhoff (podul mobil zburător), Leeuwarden, Țările de Jos
Podul Slauerhoff, Slauerhoffbrug sau Flying Drawbridge este un pod basculant complet automatizat în care o secțiune a drumului este balansată impresionant în aer pentru a permite trecerea bărcilor. Secțiunea de drum care este înălțată este de 15 metri (49 ft) pe 15 metri și este ridicată la 90 de grade!
3. Gateshead Millennium Bridge, Newcastle, Anglia
Un pod pietonal înclinat premiat care traversează râul Tyne din Newcastle. Podul a fost deschis publicului în 2001 și uneori este denumit Podul ochilor care clipește sau Podul cu ochiul cu ochiul
4. Pont Jacques Chaban-Delmas, Bordeaux, Franța
Un pod vertical peste râul Garonne din Bordeaux. Deschis în 2013, podul are o lungime totală de 670 m (2.200 ft) și o deschidere cea mai lungă de 100 m (330 ft), ceea ce îl face cel mai lung pod vertical-lift in Europa
5. Puente de la Mujer, Buenos Aires, Argentina
Puente de la Mujer, sau Podul Femeii, este un pod pietonal frumos care a fost deschis în 2001, care, potrivit unor localnici, seamănă cu o femeie care dansează tango. Podul este situat în cartierul Puerto Madero, o zonă de pe malul apei care este considerată a fi una dintre atracțiile de top ale orașului. Podul este a pod balansoar acea parte a acestuia se rotește cu 90 de grade pentru a permite trecerea traficului pe apă
6. Podul Vizcaya, Biscaia, Spania
Un pod transportator care leagă orașele Portugalete și Las Arenas din provincia Biscay. A pod transportor este un tip de pod mobil care acționează ca un lift orizontal: o porțiune de drum trece dintr-o parte în alta transportând mașini. Construit în 1893, acesta este cel mai vechi pod transportator din lume, precum și un sit al patrimoniului mondial UNESCO. Podul are o lungime de 164 de metri (538 ft) și poate transporta 6 mașini și câteva zeci de pasageri de la o parte la alta în 90 de secunde
7. Podul Dragonului din portul Foryd, Rhyl, Țara Galilor
Deschis în 2013, the Pont y Ddraig sau Podul Dragonului este un pod pietonal și de biciclete bascul din Țara Galilor
8. Podul Scale Lane, Hull, Anglia
Podul pietonal Scale Lane este frumos pod balansoar care leagă Scale Lane de Tower Street din orașul Hull. Podul se întinde pe River Hull, un râu pe care majoritatea podurilor care îl traversează sunt mobile: 6 poduri balansoare, 4 poduri basculante și 3 poduri elevatoare
9. Podul Hörn, Kiel, Germania
Poate că nu este cel mai mare pod din această listă, dar Podul Hörn este un tip destul de unic de pod mobil: a pod pliant. Construit în 1997, are o deschidere principală de 25,5 metri (84 ft) și se întinde pe râul Hörn, conectând centrul orașului cu cartierul Gaarden. Podul se pliază o dată pe oră pentru a permite trecerea navelor
10. 22 poduri mobile din Sankt Petersburg, Rusia
Există 22 de poduri mobile care traversează râul Neva în Sankt Petersburg, Rusia. În fiecare noapte, în perioada de navigație din aprilie până în noiembrie, aceste 22 de poduri sunt trase pentru a lăsa navele să intre și să iasă din Marea Baltică în sistemul de căi navigabile Volga-Baltic, întrerupând aproape complet legătura dintre cele două părți ale orașului. Aproape și nu în totalitate deoarece în fiecare moment cel puțin un pod rămâne conectat pentru a permite trecerea vehiculelor de urgență. În imagine: Podul Palatului, a pod basculant în Sankt Petersburg
[ad_2]