[ad_1]
După ce a scris 10 cele mai uimitoare realizări inginerești listă, este timpul pentru lista mai puțin plăcută a dezastre de inginerie. Cu toții facem greșeli, iar inginerii nu fac excepție. Dar greșelile de inginerie pot provoca dezastre de neuitat care vor răsuna pentru totdeauna în mintea celor care le-au asistat, iar cauzele lor vor fi studiate de fiecare nouă generație de ingineri. Unii vor argumenta că încercarea și eroarea este o metodă care ne împinge capacitățile înainte, dar costul poate fi uneori de neconceput. Un dezastru este denumit un dezastru ingineresc atunci când este cauzat de un eșec de inginerie: defecte de proiectare sau defecțiuni ale materialelor, adesea cauzate de cunoștințe insuficiente, subestimari diferite sau chiar neglijență sau neglijență. Am adunat o listă de 10 dezastre inginerești celebre, sau dezastre care cel puțin un factor de inginerie contribuie la rezultate. Ordonat după data evenimentului:
1. Titanic (1912) – RMS Titanic a fost o navă britanică de pasageri care s-a scufundat după ce a lovit un aisberg în călătoria sa inaugurală de la Southampton (Regatul Unit) până la New York, în aprilie 1912. Titanic era la acea vreme cea mai mare navă construită vreodată și era considerată a fi de nescufundat. Tragedia a luat viața a peste 1.500 de oameni.
Dar a fost scufundarea Titanicului un eșec de inginerie? Mulți factori au contribuit la catastrofă: eliminarea a jumătate din cantitatea de bărci de salvare planificată inițial pentru navă și navigarea cu viteză mare într-un mediu predispus la aisbergurile. În ceea ce privește punctul de vedere ingineresc: mai multe nituri din cele 3 milioane de nituri care țineau împreună Titanic-ul au fost recent recuperate și testate și s-au dovedit a fi fabricate din fier de calitate scăzută, care la impact le-a făcut să se destrame. Acest lucru ar fi putut contribui la eveniment. O altă greșeală de inginerie a fost că cele 16 compartimente etanșe care țineau barca pe linia de plutire, nu erau sigilate individual, ci mai degrabă conectate lângă tavan. Acest lucru a permis apei să se reverse dintr-un compartiment în altul și să scufunde barca
2. Inundarea barajului Sf. Francisc (1928) – Barajul St. Francis a fost un beton baraj construit între anii 1924 și 1926, pentru a crea un rezervor de apă pentru Los Angeles. Barajul a fost situat într-un canion la aproximativ 40 de mile (64 km) de oraș. Pe 12 martie 1928, la doar câteva ore după ce a fost inspectat de către inginerul șef William Mulholland, barajul a eșuat, trimițând un val masiv de apă de 120 de metri înălțime și ucigând până la 600 de oameni într-unul dintre cele mai grave dezastre de inginerie civilă americană.
3. Dezastrul Hindenburg (1937) – LZ 129 Hindenburg a fost o navă germană de pasageri care a luat foc și s-a prăbușit în timpul încercării de a andocare în New Jersey. 36 de persoane au murit în dezastrul care a fost filmat. Decenii de cercetări și teste au ajuns toate la aceeași concluzie oferită de anchetatorii originali germani și americani: dirijabilul a luat foc din cauza unei descărcări electrostatice care a aprins scurgerile de hidrogen din cei 200 de milioane de litri (7 milioane de ft cubi) de hidrogen gazos. Dezastrul de la Hindenburg a marcat sfârșitul dirijabilurilor comerciale de pasageri.
4. Prăbușirea podului Tacoma Narrows (1940) – Primul pod Tacoma Narrows a fost un pod suspendat din statul Washington care s-a deschis în 1940 și s-a prăbușit în același an. La momentul construirii, podul era al treilea din lume cel mai lung pod suspendat, după lungimea travei principale. Se știa că podul se mișcă pe verticală în condiții de vânt, iar în 7 noiembrie 1940, cu vânturi sub 40 mph (64 km/h), s-a prăbușit. Prăbușirea a fost surprinsă pe video și a avut un impact asupra științei și ingineriei, în special în proiectarea podurilor până astăzi. Cauza eșecului a fost flutterul aeroelastic – o instabilitate dinamică a unei structuri elastice.
5. Explozia de gaz din Cleveland East Ohio (1944) – Pe 20 octombrie 1944, un rezervor de stocare care conținea gaz natural lichefiat, care era ținut deasupra solului, așa cum era obișnuit la acea vreme, a început să curgă. Gazul lichefiat a căzut în conductele de canalizare, amestecat cu aer și gaz de canalizare și, în consecință, s-a aprins. O serie de incendii și explozii au ucis 130 de persoane în Cleveland, Ohio. Catastrofa a avut un impact semnificativ asupra industriei gazelor naturale, care a început să depoziteze rezervoarele sub pământ
6. Colapsul pasarelei hotelului Hyatt Regency (1981) – Pe 17 iulie 1981, două pasarele verticale s-au prăbușit la Hyatt Regency din Kansas City, căzând în holul hotelului. 114 persoane au fost ucise în ceea ce era atunci cel mai mortal prăbușire din istoria Statelor Unite. Au fost găsite defecte serioase în proiectarea pasarelelor. Inginerii care au aprobat desenele finale ale trotuarelor au fost condamnați pentru neglijență gravă și abatere și și-au pierdut licențele de inginerie
7. Dezastrul navetei spațiale Challenger (1986) – Pe 28 ianuarie 1986, naveta spațială NASA Challenger s-a rupt la 73 de secunde în zbor, ucigând toți cei 7 astronauți de la bord. Investigația a arătat că forțele aerodinamice au spart naveta, după o defecțiune structurală care a început cu o garnitură specifică care a eșuat chiar la decolare. Întregul eveniment a fost transmis în direct la televizor
8. Dezastrul de la Cernobîl (1986) – Dezastrul de la Cernobîl a fost un accident nuclear la centrala electrică de la Cernobîl. La 26 aprilie 1986, în timpul unui test de sisteme, a avut loc o supratensiune neașteptată care a început un lanț de evenimente care au provocat, în consecință, explozii și incendii, care au eliberat particule radioactive în atmosferă. Particulele periculoase s-au răspândit pe o zonă mare din Europa. Zone mari au fost evacuate, iar orașul din apropiere Pripyat rămâne a orașul fantomelor pana astazi
9. Accident al zborului Concorde Air France 4590 (2000) – Pe 25 iulie 2000, un zbor Concorde al Air France s-a prăbușit la câteva momente după decolare de pe Aeroportul Internațional Charles de Gaulle, lângă Paris, ucigând 113 persoane. În timpul decolare, una dintre anvelope a fost tăiată de un rest de bandă metalică aflată pe pistă și o bucată mare a anvelopei rupte a lovit partea inferioară a aripii, provocând un lanț de evenimente care s-au încheiat cu accidentul.
Ancheta a arătat că Concorde era predispus la dezastre catastrofale rezultate din exploziile anvelopelor, mult mai mult decât alte avioane. Motivul a fost că, datorită designului său, Concorde necesita o viteză mult mai mare a aerului și a anvelopei în timpul rulării decolare, ceea ce crește atât riscul de explozie a anvelopei, cât și riscul unei daune masive atunci când explodează. În urma accidentului, au fost aduse modificări designului avionului care a fost considerat cândva printre cele mai sigure avioane din lume. Accidentul a marcat sfârșitul avionului de linie supersonic și Concorde s-a retras în cele din urmă trei ani mai târziu.
10. Dezastrul navetei spațiale Columbia (2003) – La 1 februarie 2003, naveta spațială Columbia sa dezintegrat în timpul reintrării în atmosfera Pământului, ucigând întregul său echipaj de 7 astronauți. Ancheta a arătat că în timpul lansării, o bucată de izolație din spumă s-a desprins din navetă și a lovit aripa stângă, avariand plăcile care protejează naveta de căldura incredibilă produsă la reintrare. La reintrare, aceste plăci au eșuat, provocând lanțul rapid de evenimente care s-au terminat cu dezintegrarea navetei.
[ad_2]