Masinile autonome sunt o realitate ce bate la usa

0
710

Dupa 8 ani de teste, ca parte a studiului preliminar al companiei, Waymo, succesorul proiectului de masini autonome al Google, ofera rezidentilor din zona Phoenix al statului american Arizona sansa de a fi la bordul unei masini ce se conduce singura.

Aceasta miscare aduce tehnologia cu un pas mai aproape de a fi o realitate din viata de zi cu zi al tuturor, iar in acelasi timp, alte companii abia intrate in acest domeniu, maresc rapid numarul de masini autonome de pe strazile publice. Toate acestea semnaleaza rapiditatea  de dezvoltare a domeniului vehiculelor autonome. Programul preliminar al Waymo are potentialul de a asigura comaniei, pozitia de lider in domeniu. In acealasi timp, va beneficia compania Fiat Chrysler Automobiles, compania responsabila cu furnizarea a 500 de vehicule pentru acest studiu preliminar al Arizonei.Masini autonome Google

Initial, Waymo incepuse sa ofere curse doar catorva rezidenti, insa CEO-ul companiei, John Krafcik, a anuntat ca, peste noapte, toti rezidentii Arizonei pot aplica sa se alature testelor. Compania planuieste sa accepte sute de voluntari cu nevoi vaste in materie de transport, ce vor sa incerce si da ofere pareri despre aceste vehicule.

De la Science Fiction, la realitate

Waymo, initial, un proiect mic lansat de Google, a fost printre primii ce au inceput sa exploreze idea de vehicule autonome si sa o aduca din lumea fictiunii, in realitate. De atunci, compania afirma ca a adunat peste 3 milioane de km la bordul diferitelor prototipuri de masini autonome.

Modelele mai vechi se bazau pe modele de SUV-uri de la Lexus, cu diferite modificari. In urma cu 2 ani, Google a apelat la furnizorul de automobile Rousch, din Detroit cu o cerere de 100 de vehicule facute special pentru a testa noua tehnologie si pentru a arata parca desprinse din filmele Science Fiction. Unele dintre acestea vor fi, in cele din urma, puse pe strazile publice, in varianta complet autonoma (lipsite de volan sau pedale).
Masini autonome stil Science Fiction

Studiul din Arizona, insa, se bazeaza pe o anumita versiune modificata ale dubitelor hibrider Chrysler Pacifica. Waymo a dezvaluit primele 100 de exemplare, in ianuarie, la show-ul auto international al Americii de Nord. Urmeaza sa mai primeasca o comanda de alte 500 de bucati.

Desi, un numar modest, luand in considerare standardele domeniului auto, este un progres mare pentru compania Fiat Chrysler Automobiles. Furnizorul de automobile a intrat greu in domeniul automobilelor autonome, spre deosebire de concurente precum Ford, General Motors, Toyota si Nissan, si ofera posibilitatea unei colaborari indelungate dintre furnizor si compania Waymo, colaborare care ar putea aduce cel mai mic furnizor de automobile din Detroid intr-o pozitie de lider.

Inca nu sunt complet autonome

Dubitele modificate Chrysler Pacifica sunt capabile de a opera fara nici un sofer la bord, ceea ce ar fi chiar permis de regulamentul rutier al Arizonei, insa Waymo va continua o vreme sa aibe un sofer la volan in eventualitatea oricarei probleme.

Reactia publicului ramane ceva de vazut. Un studiu recent a constatat ca o parte considerabila a populatiei americane sunt inca prudenti cand vine vorba de vehicule autonome si refuza sa foloseasca unul, singura exceptie fiind generatia tanara.

Un motiv pentru aceasta prudenta ar fi stirile despre vehicule semi-autonome ce au fost implicate in accidente. Chiar si Waymo a declarat faptul ca au fost implicati in mai mult de zece accidente, desi minore. In ultimele saptamani 2 accidente au avut loc in zona Phoenix, unul implicand un vehicul semi-autonom al companiei Tesla, iar celalalt, un prototip autonom al companiei Uber. Un accident fatal a avut loc in luna mai, insa curtea federala a invinuit soferul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.